Välkommen till Södertälje Internationella Kyrka

Uppdaterat: 7 feb. 2021

🇸🇪 Södertälje Internationella Kyrka är en varm och levande kristen pingstförsamling, som vill verka för varje människas bästa i vår stad och region, och i världen genom mission och socialt arbete. Varje vecka betjänar vi människor genom gudstjänster och samlingar på finska och arabiska, samt barn och ungdomar på svenska. Vår målsättning är att även ha gudstjänster på svenska inom en snar framtid.

🇫🇮 Södertäljen kansainvälinen seurakunta on lämmin ja elävä kristillinen helluntaiseurakunta, joka haluaa toimia jokaisen ihmisen parhaaksi kaupungissamme ja alueellamme, sekä kaikkialla maailmassa lähetystyön ja sosiaalisen työn kautta. Viikoittain järjestämme jumalanpalveluksia ja kokouksia suomeksi ja arabiaksi, sekä lapsille ja nuorille ruotsiksi. Tavoitteenamme on lähitulevaisuudessa järjestää jumalanpalveluksia myös ruotsin kielellä.

🇬🇧 Södertälje International Church is a warm and vibrant Pentecostal church, which exists to be a blessing to our city and region, and the world through missions and social work. Each week we serve our community through worship services in Finnish and Arabic language, and children and youth in Swedish language. Our vision is to soon be able to start worship services in Swedish as well, stay tuned for those!