Vi värnar om församlingsgemenskapen

Uppdaterat: 7 nov. 2020

🇸🇪 I Södertälje Internationella Kyrka värnar vi om församlingsgemenskapen. Vi menar att det är en nödvändighet för en troende människa, inte bara en god sak. Församlingsgemenskap kan man praktisera på olika sätt och behöver nödvändigtvis inte vara i kyrkan, på en gudstjänst. Vi väljer dock att hålla gudstjänsterna igång som vanligt.

OBS! Detta kan dock ändras snabbt och då hittar vi andra vägar för att hålla igång församlingsgemenskapen.

"Låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:25)

Våra riktlinjer:

1. Säkerhetsavstånd kommer att hållas.

2. Handsprit kommer att finnas tillgängligt.

3. Vi råder människor som har symptom, känner sig krassliga eller sjuka att inte komma.

🇫🇮 Södertäljen Kansainvälisessä Seurakunnassa uskomme että seurakuntayhteys on tärkeä. Uskomme, että se on välttämätöntä uskovalle, ei vain hyvä asia. Seurakuntayhteyttä voidaan harjoittaa eri tavoin, eikä sen tarvitse välttämättä olla kirkossa. Haluamme kuitenkin jatkaa meidän jumalanpalveluksia paikan päällä.

HUOM! Tämä voi muuttua nopeasti ja silloin me löydetään muita mahdollisuuksia jatkaa seurakuntayhteyttä

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan." (Hepr 10:25)

Ohjeemme:

1. Pidämme huolta siitä, että etäisyyttä pidetään.

2. Käsidesiä on saatavana.

3. Kehotamme ihmisiä, joilla on oireita tai jotka tuntevat itsensä sairaaksi olemaan tulematta.