Hej sommar 2021

Hej sommar-21
Download PDF • 2.89MB

Du kan ladda ner nyhetsbrevet "Hej Sommar 2021" som PDF

Förra året fyllde vår församling 50 år! Detta är värt att skriva om men vi ska också fira det i höst. Vi firar 50 år av Guds trofasthet, godhet och genombrott i människors liv. Han är den som håller församlingen vid liv. Fienden har haft tankar av förstörelse men vår församling står kvar på grund av Jesus ord: ”…på denna klippa ska jag bygga min församling, och helvetets portar ska inte få makt över den.” (Matt 16:18). Vi ska fira detta i höst. Tyvärr har vi inte kunnat göra det på grund av pandemin, men det är bättre att göra det senare än aldrig.

Samtidigt som vi firar det förflutna behöver vi sträva framåt. Vi kommer att jobba för en stark framtid genom att investera i den svenskspråkiga verksamheten och på barn och unga. I vår församling vill vi också starta upp ett socialt projekt där vi vill använda fotbollen som ett verktyg för att hjälpa unga killar. Be för detta. Hjälp till som volontär. Låt oss göra en skillnad i vår stad. Låt Guds ära få höras oss synas i Södertälje!

Lukasevangeliet 5:37-39 - Och ingen häller nytt vin i gamla säckar. I så fall skulle det nya vinet spränga säckarna, och vinet skulle rinna ut och säckarna bli förstörda. Nej, nytt vin ska hällas i nya säckar. Och ingen som har druckit gammalt vin vill ha nytt, för han säger: Det gamla är bäst.

Det är inget fel på det gamla vinet, fortsätt njuta av det! Samtidigt behöver vi förstå att Gud vill göra någonting nytt i våra liv. Det nya vinet behöver nya vinsäckar. Vi firar det förflutna, vi njuter av dess frukt och vi planterar nya frön för framtiden!

Med vänliga hälsningar

Jonas Päivärinta