Församlingsmöte med stadgeändringar

Välkommen till församlingsmötet onsdagen den 9 mars kl. 18.00.

På förra församlingsmötet bestämde vi att gå vidare med stadgeändringar som vi kommer att besluta om på detta möte.

STADGEÄNDRINGAR

Paragraf 15 och punkt 8 säger: "Val av två revisorer med suppleanter."

Vi vill ändra Paragraf 15 och punkt 8 till följande text: ”Val av två revisorer med suppleanter. Detta val sker om det saknas yttre, auktoriserade revisorer."

. . .

Paragraf 17 säger: "Kallelse till såväl ordinarie som extra administrationsmöte skall ske minst tolv (12) dagar före mötets hållande genom tillkännagivande dels i söndagsgudstjänsten, dels i Södertälje dagliga tidningar, som styrelsen äger bestämma."

Vi vill ändra Paragraf 17 till följande text: "Kallelse till såväl ordinarie som extra administrationsmöte skall ske minst tolv (12) dagar före mötets hållande genom tillkännagivande dels i söndagsgudstjänsten, dels i sociala medier, som styrelsen äger bestämma."